tisdag 1 januari 2013

Graphic 45

Jag har gjort ett minialbum med en tillhörande förvaringslåda. Fick ett infall på rean och köpte Nutcracker serien från G45. Lite svåra att komma igång med men så fantastiska de är. Jätteroliga att jobba med och härligt mycket färg. Albumet är 6x6 1/2" och lådan är från Graphic och mäter 8x8".

 
Julrosorna är gjorda med Timsans die som släpptes nu innan jul. Jag har stansat ut i akvarellpapper och mistat. Blir hårda och bra med akvarellpapper.
 
 
Så här ser själva albumet ut. Jag har bundit det med min BIA och knytigt en massa band i spiralen. Har även hängt kedjor med en massa charms i och en chipboardtag.
 
 
Första uppslaget och här syns en av tagsen som jag har stoppat i på varje sida. Sidorna är ju dubbla CS.
 
 
 
Drar man upp man "gubben" så kan man öppna dörrarna.
 
En ficka med kort i och klockan kan man lyfta.
 
 
Sista uppslaget med en fick med ett litet album i och på sista sidan min fina god jul die från  Die-Version med en utklippt pepparkaksgubbe på sne. Nu ska jag bara framkalla lite juliga bilder att ha i det så det blir riktigt klart. Blev mycket bilder i dagens inlägg men det är ju bara roligt att visa något när man är nöjd.
 
Hoppas nyår var trevligt. Jag var i Hässleholm och käkade en underbar middag. Vi hade delat upp det så jag hade förrätt och efterrätt och Annette hade middagen. Menyn var
 
Parmesankorg med räk och laxröra
 
Fläskfilegryta med kantareller, pressad potatis och brytbönor
 
Vaniljpannacotta med hallonspegel
 
Mycket gott och mätta blev vi.
 
Gott nytt scrapår till alla fina scrappare!
Hoppas vi får ett gott nytt scrapår med massor av fina papper och annat roligt. (Har sett mycket fint både hos G45 och Prima.)
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Helt underbart Jenni!!
    Så fint. Är själv lite små kär i just den kollektionen, så vackra starka färger.

    /Rebecca

    SvaraRadera