lördag 17 november 2012

Nytt påsalbum igen

Jag gillar att göra påsalbum. Snabba, enkla och så är påsarna hållbara tycker jag. Känns rejäla att bläddra i. Denna gången gjorde jag ett i julpapper och lite större påsar än de som jag gjort till Kristinas. Papperna kommer från Inkido och de är faktiskt årets papper som jag annars låter ligga och mogna ett år innan de kan användas. Riktigt riktigt fina är de.

 
Framsidan är sparsamt dekorerad med Timsans nya julstjärnedie. Jag stansade ut i akvarellpapper och mistade med en röd mist. Detta skrynklas ihop och får ligga och torka. Därefter vecklar man ut blommorna lite slarvigt och limmar ihop så många man vill. Bokstäverna är gamla träbokstäver som jag målat med gesso och sedan lagt lite glitter på men det syns lite dåligt.

 
Fiiina papper.

 
I varje påse har jag en tag. Dubbla cardstock och klädda med mönsterpapper så de är hårda och härliga.

 
Hörnorna har jag "klippt" med min Chomper från Crop-a-dile. Suverän. Tuggar sig genom det mesta.
 
Jag har gjort en tutorial som finns här.
 
Idag har mannen och jag putstat fönsterna så nu är de redo för lite julfint om två veckor. Hinner ju inte göra det nästa helg då vi kör reprisen på vår albumskurs i Helsingborg på lördag och så är det träff i Hässleholm på söndag. Scrappig helg med andra ord. KUL.

2 kommentarer:

  1. Det blev ju lika fint som i sommras när du visade detta albumet på kursträffen, och det blev ju även uppskattat i söndags, men som vanligt är du ju väldans påhittig

    SvaraRadera
  2. Ett underbart album du skapat.... papprena är superfina!!! TACK så mycket för tutorialen, det får jag testa! HA en fin vecka!!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera